Gott Nytt 2012!

Så var det dags för nyårsafton igen, trevligt sällskap och god mat i vanlig ordning. Jag vill summera detta år som ett riktigt fantastiskt år. Till att börja med så började jag ju mitt nya liv den 18:e maj i år och idag stod vågen på 127,9 kg! Det betyder en viktminskning med minus 48,1 kg! Helt otroligt! Jag tog mig inte över minus 50 men jag är strax där och jag har fyra och en dryg halv månad på mig att nå mitt årsmål på minus 60 kg, då är jag alltså nere på 116 kg och kommer ha ett BMI på 30,8. Mitt yttersta mål är ett BMI på 25, men jag tror jag kommer se sjukt smal ut då, 94 kg är inte mycket när man är 194 cm lång. Jag tror BMI 27 kan vara ett bra mått, det är 101,5 kg. Ja, det får framtiden utvisa, huvudsaken är ju att man mår bra. 🙂

Sommaren bjöd på en del trevliga IPSC-tävlingar också. Först hade vi vår egen Västerås Invitational i början av juli, där hamnade jag på en sjätte plats, mycket förvånande får jag säga eftersom jag knappt tränat nåt under 2011. Sen hade vi SM i slutet av augusti och där placerade jag mig på 16:e plats, återigen förvånande men så klart mycket glädjande, vi tog dessutom guld i lag. Tyvärr var jag inte med i laget, men till nästa år ska jag vara med. Bara att hoppas att SM inte kommer gå av stapeln allt för långt borta. Eskilstuna är lagom långt bort, hehe. Nu har jag dessutom givit upp österrikiska Glock efter 10 år och gått över till tjeckiska CZ. Det har bara hunnit bli ett par träningar och en mörkerskjutning med den nya pangen, men jag ser ljust på framtiden. Det kommer bli ett spännande skytteår 2012.

Nu ska jag fortsätta med nyårsmiddagen som, överraskande nog, blir inbakad oxfilé med klyftpotatis, vitlöksfrästa champinjoner och pepparsås. En trevlig gammal tradition på slottet. 🙂 Grannen Morgan och hans söta små busungar kommer över och spenderar kvällen med oss.

Kommentera

