Sex månader…

Idag är det sex månader sedan jag låg på operationsbordet. Helt otroligt vad fort tiden har gått egentligen. Samtidigt något som är mer förvånande är den totala viktnedgången under dessa sex månader. Jag hade räknat med kanske 40-50 kilo på ett år, lite negativ måste man ju vara. Man har hört folk som tappat runt 60 kilo på ett år. Nu har jag tappat 42 kilo lite drygt sedan påskas, exakt är det minus 42,2 kilo sedan den 26/4 och minus 34,2 kilo sedan operationsdagen den 18:e maj. Ligger nu på 133,8 kilo! Helt otroligt! Jag strävar efter minus 50 kilo till nyåret, kämpar för det, vore helt fantastiskt. 😀

Något som bekymrade mig igår var att den våg jag använt under hela tiden fick fnatt igår och helt plötsligt visade den mer än vår andra våg som alltid visat 0,7 kilo mer än den nya som jag använt, inte bra. Antingen var det en tillfällighet eller så får jag använda den gamla vågen och dra av 0,7 kilo varje gång för att få mitt exakta värde som jag fört statistik efter, eller så kanske man ska sluta väga sig och ta det en gång i månaden istället, för som nu har jag vägt mig varje dag. Tåls att tänka på! 🙂

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPIrZNn/

Kommentera

