En milstolpe till…

Blev paff idag när jag ställde mig på vågen, kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att jag redan skulle vara under 150 kg. 149,4 kg stod den och blinkade på, sweet! Det var nog det hårda arbetet med veden igår som gjorde susen, för jag har då denna vecka lyckats gå ner 1,4 kg sen i måndags, då den stod på 150,8 kg.

Var en sväng med Zimon till golfbanan igår, han har nu fått sitt egna golfset så vi kan i princip bo på banan om det skulle vara så. 🙂 Snart ska vi ut på en niohålsrunda så han får känna på hur det är att verkligen spela golf, hittills har han spelat fem hål som mest.

I går eftermiddag kom då årets laddning av ved. Hade förvarnat några vänner och först skulle den ha kommit som idag torsdag, men leverantören kunde inte så den fick lov att komma under onsdagen. Hur som helst så lyckades Petra samla ihop två av sina bröder, Morgan och Pierre. De som skulle ha kommit dök aldrig upp, trots att jag hade varit till bolaget och köpt ut öl åt dem, allt enligt deras önskemål. Men men, vad gör man, svårt att få tag på bra arbetskraft nu för tiden. Tjänster och gentjänster tycks inte rimma väl hos vissa tyvärr! Men jag skiter i det, inte jag som ska skämmas! Morgan och Pierre gjorde ett kanonjobb och på bara lite drygt tre timmar var vi klara och i år fick vi knöla in veden med skohorn för att den skulle få plats. Nästa år blir det nog bara fem kubik, det räcker.

Sen måste jag bara skriva av mig det jag skrev på FB igår. Varför är det så jävla svårt för familjen Hedin att hålla MAX 30 km/h på Violinvägen, oavsett tid på dygnet?! Det finns inga ursäkter ifall det skulle hända en olycka!

Kommentera

