Vattenläcka

Får visst korrigera min viktnedgång med ytterligare ett kilo neråt när jag vägde mig igår måndag. 🙂
Glömde nämna i föregående inlägg också att jag hade begärt ut journalen från operationen och det var mycket trevlig läsning. Operationsberättelsen var en halv A4 och där hade Dr Martin Ljungman i detalj beskrivit hela operationen, bland annat skrev han ”en tekniskt mycket lätt operation trots patientens höga vikt”. Sånt blir man glad av att läsa och det enda de hade haft problem med under op:en var att avlufta ventrikeln (magsäcken). I och med att de blåser upp både magsäcken och buken med koldioxid för att lättare se och komma åt så måste de ju efter op:en få bort den, normalt sett brukar man få lite ont av gasen, men jag har inte känt av nånting i princip, det brukar ta några dagar upp till en vecka för den att försvinna. Men när de tog en lite större slang så gick det lättare. Tror också därför jag inte känt av nåt eftersom de måste ha lyckats få bort det mesta av gasen. Det var även mycket intressant att läsa hur mycket av tolvfingertarmen de gått förbi samt hur långt ner på tunntarmen de kopplat på den igen. Ska se om jag inte kan lägga ut hela op-berättelsen i sin helhet här så småningom. 🙂

I gårdagens VLT hade de publicerat en bild jag plåtat för ett tag sedan, inget ont om själva publiceringen eftersom den hade de fått tillåtelse att göra, däremot missade de ju att skriva ut mitt namn, den så kallade bylinen. De fick kort och gott betala mig för det, klantigt!

I går morse när jag åkte till jobbet så upptäckte jag till min förvåning att jag hade en mindre sjö på golvet på passagerarsidan, efter en del grubblande och samtal med Volvo så kom de fram till att det måste vara kondensslangen från AC:n som antingen är igensatt av skit eller att den har släppt. För så fort jag stänger av motorn så ser man hur vattennivån ökar på golvet. INTE BRA! Bilia i Västerås har inte tid förrän den 8:e juli för att fixa detta, HUR kan de med gott samvete säga till mig att du får leva med det tills dess? Det kan ju för sjutton bli ett försäkringsärende av detta och kosta mig flera tusen för nåt som tar fem minuter att åtgärda för nån hundring! Kan ju faktiskt sluta med mögeltillväxt och att de får riva ut hela inredningen, bara för att de inte kan prioritera en vattenläcka. Tänk om det var samma sak när man har en vattenläcka i en fastighet? Hur som helst så är bilen hos Bilia idag och de skulle se om de skulle kunna hinna med det under dagen. Annars kommer jag låta mitt vrede regna över dem! 😉

Kommentera

