En månad redan!

WOW, det har redan gått en månad sedan operationen, fantastiskt. Vill bara berätta att jag mår jättebra och har inte haft några som helst problem under denna månad. Alla jobbiga stunder har jag mig själv att skylla, det har oftast varit att jag ätit för fort vilket är väldigt olustigt. Sedan den 26/4 har jag gått ner 15 kg idag dessutom och 7 kg sedan operationen. 7 KG på en månad! För mig är det fantastiskt, jag vet dock att det finns de som går ner mycket mer på en månad, men jag vill inte att det ska gå för fort heller. 🙂

I torsdags var det PEX-mästerskapen på jobbet, jag var caddie åt en kollega och det var riktigt kul, så kul att jag bestämde mig där och då för att satsa på golfen igen. Jag tog grönt kort 1997 och spelade i nästan fem år innan jag la av och sålde grejerna, dumt! Hur som helst så har jag lyckats fixa bra grejer till ett riktigt bra pris och tur nog att jag hittade mitt gröna kort (HCP-kortet har jag tyvärr inte hittat) för annars hade det blivit jobbigt att behöva ta om det. På det står även att jag har klarat HCP 36 så det ska bara vara att börja harva ute på banorna igen så fort jag får mitt Golf-ID från klubben. 😀
Ska försöka smitta familjen också, åtminstone grabbarna, de kan nog tycka att det är kul och det ska ju börjas i tid, eller hur Tiger? 😉

2 Responses to En månad redan!

  1. Miya skriver:

    Fantastikst! 7 kilo, bra!
    Kul att du börjat med golf igen. Det är skönt att ha en ”hobby”. Jag hoppas på att få mer tid till tennis, det gillar jag. Men båda våra sporter är inte nått man bara gör. Som att sätta på sig ett par skor och ut och jogga i skogen. Krävs lite mer planering bakom både tennis och golf. Ha det gott!

    • photojoesweden skriver:

      Tackar! 🙂

      Jag håller på med pistolskytte också (www.ipsc.se), så nu blir det två hobbies, hehe. Men golfbanan ligger närmare så det kommer bli mer golf än skytte. Sen blir det styrketräning i augusti och sen när man kommer ner några dussin kilo till så blir det även löpning för min del. 😉
      Sköt om dig gamle vän! 🙂

Kommentera

