Förkyld

Efter lördagens studentplåtning och firande så har familjen drabbats av ett elakt förkylningsvirus. Superdrygt! I synnerhet som man tappar matlust när man är förkyld och jag som behöver äta 6-8 gånger på en dag får det riktigt jobbigt. Minst två mål ska ju vara tillagade dessutom. Jaja, det är bara att kämpa igenom detta, om man nu kan bli av med förkylningen innan sommaren är över, det brukar vara svårare när det är varmt ute, konstigt nog. Viruset älskar väl värme och kan frodas riktigt ordentligt.

Kör lite orderknackning på jobbet nu, lite skönt avbräck från det vanliga supportandet.

Alla är ju så nyfikna hur mycket jag har gått ner och jag säger som jag alltid säger, det ligger runt 1 kg per vecka och jag kommer skriva ut varje tio kilo som passeras. Jag har hittills gått ner 14,2 kg på sju veckor, det ger ett snitt på lite drygt två kilo per vecka. Jag är helnöjd med det och jag hoppas omgivningen också ska vara det, för det är INTE bra om det rasar iväg en massa kilo per vecka. För min del får det gärna ta två år innan jag är nere på BMI 25. Det är bättre för huden. 🙂

En sak som känns riktigt kul är att det har blivit lättare att promenera fort, känns helt sjukt och lättare kommer det att bli, snart flyger man fram med nätta språng, haha. Typiskt nu bara att man blivit förkyld. :-/

Var till polisen igår också, lämnade in mina gamla licenser, nya färska femåringar på gång. Snart dags för klubbens IPSC-tävling, som kommer vara en bra träning inför SM i slutet av augusti. 🙂

http://www.ipsc.se

Lämna en kommentar