En vecka…

Så har man varit hemma en vecka då. Det har gått väldigt fort och det har varit skönt att få vara själv på dagarna och ta hand om sig själv och bara vara.
Maten har gått väldigt bra, oförskämt bra nästan. Från igår så har jag gått över till mjuk kost och det var verkligen välkommet. Äntligen lite mer varm mat! Det blev laxfilé och potatismos. Laxen är en klassiker här på slottet (Chateau de Violin), med pesto och ost. Potatismoset fick en redig klick smör i sig samt vitpeppar och en skvätt mjölk. Så underbart gott!
Vet inte vad det var som hände men helt plötsligt under eftermiddagen så kände jag mig full, var jättesnurrig. Mycket märkligt, aldrig känt så förr, men tack och lov försvann det efter nån timme. Nu har jag precis gjort mig en tonfiskröra, så grymt gott! Fick i mig tre stycken Finn Crisp med röra på. Mums! Nu kom morfar Stenne på besök också. 🙂

2 Responses to En vecka…

  1. Louise skriver:

    Den där laxklassikern tycker jag känns skrämmande bekant. 🙂

Kommentera

