En månad…

Idag är det en månad sedan jag började med flytande kost, då var det max 800 kcal per dygn för att minska storleken på levern inför op:en. Den senaste veckan har det varit för att allt ska få läka i lugn och ro och läker gör det, i minst två veckor till. Detta är den kritiska fasen för hur de nya kopplingarna kommer läka ihop. Samtidigt får jag nu börja med mjuk kost, så kallad purékost, allt jag kan mosa med gaffeln alltså. Så till frukost idag blev det äggröra på två ägg och en skvätt grädde, himmelskt gott. Tanterna på viktop-forumet har skällt lite på mig för att jag ätit för lite energi, men nu blir det andra bullar, haha. Kan säga att två ägg var nog lite för mycket, hade räckt med ett ägg, blev proppmätt minst sagt. När klockan närmade sig lunch så visste jag varken ut eller in, hur skulle jag orka äta nu? Men nåt sött hjälper alltid, så det fick bli en smoothie och en halv Wasa Sandwich.
Till middag idag tänkte jag göra lite lax och potatismos, ska bli mums mums! 🙂

Kommentera

