Äntligen hemma…

Det var riktigt skönt att få komma hem igår vid lunch, lugnt och stilla i hemmets lugna vrå, förutom hundarna då, men de åkte snabbt ut i hundgården. 🙂
Det gick relativt bra att äta igår också, tog emot lite, men det är helt normalt när man är så pass nyopad, det blir bättre.
Sen spänner det som attan vid ingångshålet som sitter i naveln, har ett tjusigt blåmärke där också, förstår inte varför de måste gå in just I naveln? Ska fråga Dr Ljungman om det sen när vi träffas om några veckor. Fick i mig lite drygt en liter vatten, bör komma upp i 1,5 l dock, fast det tror jag inte blir nåt problem eftersom de första sex timmarna jag var vaken igår så var jag på sjukhuset och där drack jag nästan ingenting, knäppt nog, bara för att skölja ner medicinerna samt frukosten. Apropå mediciner så ska jag livslångt äta vitaminer, MittVal Kvinna och Behepan (B12), om fem år testar man B12-nivån och är den OK får jag fortsätta äta Behepan annars måste jag gå över på tremånaderssprutor. För övrigt så äter jag nu Omeprazol (Losec) för att minska magsyrenivån och produktionen i ”gamla” magsäcken. Detta är en kur på tre månader. Jag tycker detta är ett lågt pris och har inga som helst problem med det. Har också fyra stycken Fragminsprutor kvar att ta, mot blodpropp. Det svider lite om man sprutar för fort, som de gjorde på sjukhuset. Jag sprutar kanske in allt på 10 sek, de gjorde det på en sekund, lite skillnad. Har bara fått ett litet blåmärke av sprutorna och det var inte av mina egna stick, hehe. Fast det är så klart svårt att veta om man träffar ett kärl eller inte.

Idag ska jag bege mig ut på nån promenad är tanken, känner mig dock som en 90-årig gubbe eftersom jag går lite lätt framåtlutad pga spänningarna i naveln, men det ska nog gå bra. 2×20 min kan ju vara lagom att börja med. Sen när spänningarna försvinner kommer det bli betydligt längre promenader, kanske lite terrängpromenader också. 🙂

När jag kom hem igår så möttes jag inte bara av lite väl överglada hundar utan också en fantastisk bukett rosor och två underbara kort, ett från frun och ett från barnen. Se nedan, om ni inte sett det på Facebook. 🙂 <3<3<3

Kommentera

