I.M.F.A.M.N.A.

Varför jag valt att inte berätta om min operation (för så många) är just att det är på en ”need-to-know-basis”. För varför egentligen ska just DU veta om att jag ska göra en operation och varför? Först och främst för att det är en privat angelägenhet och i andra hand för att människor är så snabba på att döma. Jag vet att det kan gå åt helvete, men det kan det OCKSÅ göra om jag INTE opererar mig. Jag vill inte sitta och lyssna på människors negativa attityder. I.M.F.A.M.N.A = Inte Mottaglig För Andra Människors Negativa Attityder Det säger en del om vad jag också tycker om andra människors åsikter i detta ämne…visst du är fullt välkommen att ha dem, men jag lyssnar inte på dem för de säger ingenting till mig. Jag ser det positiva enbart, jag har lärt mig att filtrera sanningar och osanningar. Jag befattar mig inte med energislukande skitsnackare med dåligt självförtroende vars enda dagliga uppgift verkar vara att få andra att se så dåliga ut som möjligt i deras jämförelse.

Så valet känns nu, så här nära inpå, väldigt bra och jag besvarar gärna frågor i efterhand när jag känner mig stark och villig igen. För det kan inte spridas tillräckligt med information om denna operation, för det finns lika många osanningar som sanningar om den idag, tyvärr. Jag kommer berätta MIN sanning, för det är den enda sanningen för mig och den enda jag kan berätta. Jag vet inte hur det kommer att gå, men jag kommer göra allt som står i min makt för att det ska gå så bra som möjligt. Jag har fått ett verktyg som jag vill förvalta på bästa sätt enligt de regler som sätts upp av min läkare. Följer jag det till 100% så tror jag att det kommer gå bra, så tar vi de eventuella komplikationerna när de kommer, om de kommer…

One Response to I.M.F.A.M.N.A.

  1. Angeliqa skriver:

    Helt rätt Joseph. Det är ditt val att göra denna operation och alltså även ditt val att välja att berätta om den. Det gör ingen skillnad för någon annan (annat än att stilla snoknerverna, skvallerbegäret och nyfikenheten hos vissa personer) att känna till när, var, hur och om du skall operera dig.
    Det är starkt jobbat av dig att gå igenom det här och jag hoppas verkligen att det blir alldeles fantastiskt i slutändan! Vi hejar på dig härifrån.

Kommentera

