Hej på er!

Så där, då har ännu en blogg sett dagens ljus och denna är min. Den kommer handla i stort om min livsomställning och för övrigt om min vardag. Idag är det exakt fyra dagar kvar tills min GBP-operation. Jag ser verkligen fram mot detta och det känns som ett stilla lugn har infunnit sig, denna sista transportsträcka kommer inte vara någonting jämfört med de två år, tre månader och tio dagar som jag väntat till dags dato. Just det, det var den 4:e februari 2009 som jag steg in hos min familjeläkare och sa att nu fick det räcka. Jag vill inte ha det så här längre!

Sen fick jag vänta, vänta till förbannelse, ända tills den 10:e november, 2009, då fick jag komma till Överviktsenheten vid Samariterhemmet i Uppsala på en snabbvisit med provtagning och EKG. Allt var OK och jag fick vänta ytterligare en tid, nu tills den 4:e mars, 2010. Nu var det äntligen dags för utredningsdag på Samariterhemmet. Det var intervjuer med dietister och sjuksköterskor, träffa kirurg och proväta, vad som efter operationen kommer vara, en ”normal” portion för en GBP-opererad. Här fick jag också lära känna Johanna och Sari, två härliga kvinnor med samma mål som mig, att få leva länge och väl i en betydligt mindre kropp. När jag nu skriver detta så var det fyra månader och två dagar sedan Johanna gjorde sin op på Akademiska i Uppsala och tre månader och fem dagar sedan Sari gjorde sin op på Centrallasarettet i Västerås. Jag kommer göra min nu på onsdag vid tiotiden på Centrallasarettet i Västerås av Dr. Martin Ljungman och Dr. Per Videhult. Tyvärr så opererar inte Dr. Maria Flykt nu på onsdag, lite tråkigt eftersom det är henne jag haft all kontakt med. Men men, de är ju lika duktiga alla tre. I Västerås har man dessutom bara haft en komplikation sedan starten för tre år sedan och det låter rätt betryggande. För man ska veta att detta är ingen liten operation även om den idag är en standardoperation som görs laparoskopiskt (titthålsoperation).

3 Responses to Hej på er!

  1. Johanna skriver:

    Jag följer din resa 😀 och så hoppas vi på att till åtminstone nästa sommar så är vi bikini 2012 och orkar leka med barnen/hundarna utan att vara på väg och dö
    massor med kramar

  2. sari skriver:

    Det ska bli härligt att följa din resa. både på nätet och att träffas face to face, alla tre! lycka till på onsdag!!!

Kommentera

